Yogapraksis spice up.

Yogapraksis – 6 praktiske tips du kan bruge allerede i dag.

Nu kommer sollyset og vi vågner langsomt til liv igen. Det kan inspirere til en frisk pust i din yogapraksis. Her bliver du ekstra godt hjulpet på vej, med mine seks tips til hvordan du holder dig inspireret hele sommeren!

yogapraksis


 

  1. Skab en hyggelig atmosfær.

    Tænd noget røgelse du godt kan lide. Tænd et lys, ha’ friske blomster i nærheden. Tænd for noget rolig musik, du godt kan lide, og der godt dig i godt humør.
    Skab et fysiskt rum du elsker at være i.
    Gør det indbydende at dyrke yoga!


  2. Dedikere din yogapraksis.

    Hvis du har svært ved at holde din disciplin til at få dyrket meditation eller yoga, kan det være en hjælp at give sin praksis som en gave til en man holder af.
    Start din praksis med en intention om at du giver de positive reflektere videre til den person du har i tankerne.
    Efter din praksis gentager du din dedikation.
    At dedikere et arbejde eller en disciplin, kan ofte hjælpe en igennem noget man egentlig ikke ville have gjort for sig selv.


  3. Yogapraksis Udvikling.

    Undersøg nye stillinger, nye vejrtræknings øvelser, nye mantraer.
    Få vejledning af en kompetent lærer. Eller mind dig om noget, du har gjort før der virkede og som nok er faldet i glemmebogen.
    Var nysgerrig og gå på opdagelse!


  4. Sæt op et konkret mål.

    Hvad vil du med din praksis?
    Kunne holde vejr i to minutter, stå på hovedet eller sidde i meditation i flere dage uden at blive distraheret? 🙂
    Uanset hvad det er, skal der arbejde og disciplin til for at nå det. Del gerne dit mål med nogle, du ved bakker dig op. Lav en kort overskuelig plan til dig selv, for at visualisere hvad der skal til.


  5. Var blid ved dig selv.

    Praktiser medfølelse og selvempati. Nyd at du gør noget godt for dig selv. Nyd det at trække vejr frit, nyd at du kan mærke din krop hengiver sig og slapper af i en stilling.
    Nyd de forskellige kropsfornemmelser i de forskellige asanas.
    Vær blid ved dig selv, og have rummelighed for det du kan. Hold igen for det din krop ikke er klar til i øjeblikket.
    Skader opstår let når vi presser os selv, til noget kroppen egentlig ikke klar til. Men som vores tanker synes vi burde kunne klare…


  6. Hav det sjovt!

    Det sidste, men måske vigtigste punkt er, at gøre de ting du faktisk har lyst til, og som du ved du har det godt af.
    Ja, yoga og meditation indbefatter disciplin, til at udføre sin yogapraksis. Men det handler altså ikke om at kede dig selv ihjel.

    Ej heller at eller bruge 5 timer dagligt, “fordi det gør de rigtige yogis”.
    Tilpas din yogapraksis, så det er nemt for dig at udføre den. Lige så længe eller lige så kort du har lyst til.
    Hav det OK med, at den bliver kort en dag, og længere en anden dag. Så what?
    Nyd at du faktisk har gjort det, og hav det sjovt imens. Det er heller ikke forbudt at smile i en heltvildt svær asana, hvor det ligner at man har slået knude på sig selv… Practise, smile and enjoy!

Facebook Comments
Del dette med dine venner på...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn